Aktualitātes

atpakaļ
22.02.2012.

Atklātā lekcija par radošumu mūzikas, mākslas un dejas pedagogiem

Radošās darbības nedēļas „Radi!” ietvaros Kultūrizglītības un nemateriālā mantojuma centrs un Rīgas Doma kora skolas atbalsta biedrība piedāvā atklāto lekciju un tālākizglītības kursus profesionālās mākslas un mūzikas izglītības pedagogiem „Radošuma resurss pasaules dienaskārtībā: no radošas izglītības līdz konkurētspējīgai ekonomikai”. Atklātā lekcija notiks šī gada 12.martā Latvijas Universitātes Lielajā aulā no plkst.10.30 - 17.30. Lekcijas viesi ir Pols Kolards (Paul Collard) - Lielbritānijas radošo industriju un radošās izglītības eksperts, programmas Radošās partnerības vadītājs un Džons Ņūbigins (John Newbigin) - Lielbritānijas radošo un kultūras industriju eksperts un stratēģiskais konsultants.

Lekcijas un tālākizglītības kursu mērķis ir akcentēt radošā procesa būtības izprašanu, tā daudzveidīgos aspektus un radošuma pielietošanas iespējas jaunu prasmju un jauna veida uzņēmējdarbības radīšanā, kā arī izglītībā, kur radošums izpaužas kā viens no būtiskākajiem kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanas kritērijiem. Lekcija notiks ESF projekta „Profesionālās kultūrizglītības pedagogu tālākizglītība" ietvaros.

Lektoru Pola Kolarda (Paul Collard) un Džona Ņūbigina (John Newbigin) nodarbībās tiks apskatītas šādas tēmas: Kas ir radošums? Kā atpazīt radošumu? Radošums kā resurss. Radošā industrija radošās ekonomikas kontekstā. Radošās industrijas potenciāls un attīstības virzieni (Lielbritānijas pieredze). Kā attīstīt audzēkņu radošumu mācību procesā? (Lielbritānijas pieredze). Radošuma korelācija ar izglītības kvalitāti. Radošums kā kvalitatīvas izglītības kritērijs. Ko nozīmē būt radošam skolotājam?

Informāciju par kursa lektoriem:
Pols Kolards (Paul Collard) - Lielbritānijas radošo industriju un radošās izglītības eksperts, organizācijas Creativity, Culture and Education izpilddirektors. Lielbritānijā P.Kolarda vadībā tika izstrādāta jauna radošās izglītības programma Creative Partnerships (Radošās partnerības), kura īstenota no 2002. līdz 2011.gadam. Programma bija orientēta uz radošu partnerību izveidošanu ilgtermiņā starp skolu un radošās industrijas profesionāļiem. Projektā kopumā tika iesaistīti vairāk nekā 1 miljons bērnu, pāri par 90 000 pedagogu un 5 000 skolu.2008.gadā kā Creative Partnerships turpinājums sekoja jauns P.Kolarda vadītais pilotprojekts bērniem un jauniešiem - programma Find Your Talent (Atrodi savu talantu). Programma Creative Partnerships ir saņēmusi prestižu starptautisku izglītības apbalvojumu 2011 WISE award par izcilu ieguldījumu izglītības inovācijās.P.Kolards ir konsultējis Amsterdamas un Hamburgas pilsētu vadību, Rietumaustrālijas valdības pārstāvjus, kā arī Vācijas un Lietuvas pedagogus par radošajām izglītības programmām. P.Kolardam ir īpaša interese par mākslas un kultūras lomu urbānā atdzimšanā. Viņa idejas atspoguļotas vairākas urbānās reģenerācijas stratēģijās un projektos, kā arī laikmetīgās mākslas projektos. P.Kolards ir arī Laikmetīgās mākslas institūta vadītājs, un kā vieslektors tiek aicināts piedalīties daudzos starptautiskos pasākumos.

Džons Ņūbigins (John Newbigin) - Lielbritānijas radošo un kultūras industriju eksperts un stratēģiskais konsultants, žurnālists un rakstnieks, Creative England vadītājs, kultūras portāla Culture24 vadītājs. Būdams Lielbritānijas Kultūras ministra Rt Hon Chris Smith padomnieks, bijis cieši saistīts ar Lielbritānijas pirmo radošās industrijas politikas izstrādi. Bijis Lielbritānijas Televīzijas kanāla Channel 4 korporatīvo attiecību vadītājs (2000), kā arī strādājis kino kompānijā Enigma Production un veicis kompānijas vadītāja D.Puttnam administratora pienākumus (1992-1997). Bijis padomnieks politikas jautājumos Lielbritānijas leiboristu partijas līderim Neil Kinnock. Dž. Ņūbigins ir viesprofesors Īstlondonas universitātē, kā arī citās ārvalstu universitātēs.


Projekts "Profesionālās kultūrizglītības pedagogu tālākizglītība"
Vienošanās nr. 2009/0208/1DP/1.2.1.1.2/09/IPIA/VIAA/005
PROJEKTU LĪDZFINANSĒ EIROPAS SAVIENĪBA

Ieguldījums tavā nākotnē!



atpakaļ